Pöytävaraukset

Pöytävarausjärjestelmä Jeemly on nyt avattu!


Pöydät vuokrataan jatkossa varausjärjestelmästä, joko itse tai henkilökunnan toimesta kirpputorilla. 50/50 pöytien varaus ei onnistu varaussivuston kautta, niiden vuokraus entiseen tapaan kirpputorilta.

Tutustu ohjeisiin

1. Siirry online varausjärjestelmään painikkeesta TÄSTÄ tai painikkeista, joita on nettisivuillamme mm. alapalkissa. 

2. Rekisteröidy asiakkaaksi. Saat sähköpostiisi käyttäjätunnuksen ja salasanan Jeemly-varausjärjestelmään. Syötä tilinumero, jos haluat tilitykset tilillesi (voit lisätä sen myös myöhemmin omilla sivuillasi). Rekisteröityminen vaaditaan pöydänvuokraamista varten.

HUOM! Mikäli sinulla oli pöytä meillä jo ennen muutosta, ÄLÄ REKISTERÖIDY, vaan kirjaudu saamillasi tunnuksilla, jotka olemme lähettäneet tekstiviestillä 6.9.2024. Sinulle on jo luotu tunnukset, joilla voit seurata myyntejäsi ja tehdä jatkossa varauksia. 

3. Sisään kirjautuessa valikot näkyvät vasemmassa laidassa.  Valitse valikosta "tee uusi varaus".  Vapaat aloitusajankohdat näkyvät vihreällä ja voit klikata milloin haluat vuokrasuhteen aloittaa, minimivuokra-aika on 7 vrk. Punaiset on jo varattuja ja harmaalla merkityt päivät ovat Kirpputorin kiinniolopäiviä. (Näiltä päiviltä ei vuokraa peritä) 

Sopivan ajankohdan löytyessä, valitse kohta "Siirry varaamaan". Voit vielä muuttaa vuokra-ajan pituutta, hinta päivittyy sen mukaisesti. Valitse lopuksi "tallenna varaus"  Varauksesi näkyy nyt valikossa "omat varaukset"

Pöytävuokran voi maksaa pöytää aloittaessa kirpputorille tai sen voi vähentää tilityksen yhteydessä myynneistä. Sitä ei makseta varausjärjestelmässä.

4. Seuraavaksi pääset hinnoittelemaan. Avaa sivu "tuotteet". Kun olet saanut hintalaput tehtyä valitse "merkitse valmiiksi". Hintalaput tulostetaan aina Olivia Kirppiksellä henkilökunnan toimesta! Hintalappuja ei saa kopioida. 

- Pöytävuokraan kuuluu 3 arkkia hintalappuja (yht. 99kpl). Jos tarvitset lisää: paperiset maksaa 0,20 €/arkki (33kpl) ja tarralliset 0,50€ arkki

ps. Voit käyttää jatkossa siis samoja lappuja, sillä maksut ohjautuu henkilökohtaiselle asiakasnumerolle, ei pöytänumerolle. (pöytänumero on lapussa, jotta tuotteet löytävät oikeaan pöytään esim. sovituksen jälkeen) Tämä mahdollistaa myös sen, että voitte vuokrata pöydän ystävän kanssa molempien saadessa oman asiakasnumeron ja oman tilityksen.  

5. Tulostetut valmiit hintalaput voit noutaa Kirpputorilta sen aukioloaikoina. Mikäli et tee hintalappuja varausjärjestelmässä, tulee viivakoodin sisältävät hintalaput silti noutaa kirpputorilta, jotka voit sen jälkeen täyttää käsin. Hintalapuissa on viivakoodi, pöytänumero, asiakasnumero ja tuotenumero jo valmiina, täytettäväksi jää vain tuotteen nimi ja hinta. Tilitysraportti on tällöin suppeampi, sillä raportille ei tallennu käsinkirjoitettu tuotenimi, hinta sen sijaan kirjataan myynnin yhteydessä. Myynninseurannassa myynnit näkyy tuotenumeroittain.

Huomioithan, että hintalappuja EI IRROITETA jatkossa kassalla.

6. Varausjärjestelmä tarjoaa lähes reaaliaikaisen myyntien seurannan omilla sivuillasi, sivu on sama kuin varausjärjestelmä. Myyntejä voi seurata kohdasta "myynnin seuranta"

7. Tilitykset toimii samaan tapaan kuin ennenkin, joko tilille tai käteisenä.

Voit siirtyä TÄSTÄ varauskalenterisivulle (avautuu uuteen ikkunaan) Mikäli sinulla oli pöytävaraus voimassa ennen tätä muutosta, sinulle on jo luotu asiakkuus. Saat tunnukset ja salasanan tekstiviestinä perjantaina 6.9.2024 alkaen. 

Mikäli sinulla ei ole mahdollista käyttää sähköistä varausjärjestelmää, voit tiedustella pöytävarausta entiseen tapaan kirpputorin kassalta, puhelimitse tai sähköpostitse.

Lisää ohjeita alempana kohdassa "faq, usein kysytyt kysymykset"

Järjestelmä on uusi meille kaikille. Siirtymävaiheessa voi esiintyä virheitä, jotka pyritään korjaamaan pian, mikäli törmäät ongelmaan, ota yhteyttä oliviakirpputori@gmail.com.
Pyydämme myös kärsivällisyyttä kassalla, sillä niin pitkään kuin vanhoja hintalappuja on, on niiden käsittely kassalla hidasta, siksi toivomme että asiakkaat vaihtaisivat ainakin yli 2 vko kestävissä vuokrauksissa hintalaput mahdollisimman pian uusiin. Tähän riittää myös se, että tulostutat meillä sivuiltasi tyhjät hintalaput, leikkaat viivakoodin ja kiinnität sen nykyiseen lappuun, vaikka takapuolelle. Näin saamme kassalla heti lyötyä myynnin oikealle asiakkuudelle viivakoodin perusteella, lisäämme vain hinnan. Kysy ohje henkilökunnalta.

FAQ

Lisätietoja ja ohjeita löydät alta, usein kysytyistä kysymyksistä, mikäli sinulle jää vielä kysyttävää, ota yhteyttä. Täydennetään ohjeita tarpeen vaatiessa. alla olevat ohjeet koskevat varausjärjestelmän käyttöä, muita ohjeita löydät myös sivulta Ohjeita vuokraajalle

1. Mikä ihmeen Jeemly varausjärjestelmä?

Jeemly on helppokäyttöinen online-pöytävarausjärjestelmämme.  Pääset varausjärjestelmään sivuiltamme useista eri linkeistä ja painikkeista, jotka ohjaavat sinun Jeemlyn sivuille. Suosittelemme pöytävarausten tekoa järjestelmän kautta.

Ensimmäisen pöytävarauksen yhteydessä luodaan käyttäjätunnus Jeemly-palveluun. HUOM. Mikäli sinulla oli pöytävaraus ennen muutosta, ÄLÄ REKISTERÖIDY, sillä sinulle on jo luotu tunnukset, jotka olemme lähettäneet sinulle tekstiviestinä 6.9.2024. Kirjaudu saamillasi tunnuksilla, niiden takana on vuokrauksesi ja myynnin seuranta.

Kirjautumalla omilla tunnuksillaan asiakas pääsee hinnoittelemaan tuotteensa viivakoodillisiin hintalappupohjiin. Hintalaput tulostetaan aina Olivia Kirppiksellä henkilökunnan toimesta. Tulostukset tulevat tarroina tai paperisina oman valinnan mukaan. Omien tunnuksien avulla asiakkailla on käytössään myös lähes reaaliaikainen myyntiseuranta. Tuote luetaan kassalla viivakoodista, jolloin maksu tietoineen ohjautuu suoraan oikealle asiakkuudelle.

  • Ensimmäisen varauksen yhteydessä luodaan asiakastunnus, jolla jatkossa kirjaudutaan omille sivuille/varausjärjestelmään. 
  • Hinnoittelu tehdään varausjärjestelmässä omilla sivuilla. Hintalaput tulostetaan Kirppiksellä, josta ne voi noutaa aukioloaikoina, vaikka samoin tein
  • Omilta sivuilta voit seurata myyntejäsi lähes reaaliajassa. (15 min viiveellä)
  • Jos olet tehnyt hintalaput järjestelmässä, myyntiraportilla näkyy tuotenimi, tuotenumero ja myyntihinta. 
  • Mikäli teet varauksen "vanhaan tapaan", täytyy sinunkin noutaa viivakoodilliset hintalaput Kirpputorilta, jotta myynnit ohjautuvat asiakasnumerollesi. Täytät sen jälkeen hintalappuun vain tuotenimen ja hinnan käsin. Pöytänumero, tuotenumero ja asiakasnumerosi on niissä jo valmiina.

2. Miten varaus tehdään Jeemlyssä?

Kirjaudu tai rekisteröidy varaussivustolle TÄÄLTÄ  

HUOM. mikäli sinulla oli pöytä jo ennen muutosta, kirjaudu saamillasi tunnuksilla, älä rekisteröidy uudelleen!

1. Rekisteröidy (vain uudet varaajat 1.kerralla) myöhemmin samalta sivuilta kirjautuminen omilla tunnuksilla

2. Näkymän vasemmassa laidassa kohta MYYMÄLÄKARTTA (=pöytäkartta), jossa näkyvät pöydät vihreällä, jossa vapaata seuraavan kuukauden aikana. Klikkaamalla pöytää siirryt varauskalenteriin, jossa näkyy päiväkohtainen tilanne.

Toinen vaihtoehto on mennä suoraan kohtaan "Tee uusi varaus", josta avautuu varauskalenterinäkymä pöytäkohtaisesti. Pöydät allekkain vasemmalla ja päivämäärät siitä oikealle. Vihreät on vapaita, punaiset jo varattuna. (harmaat kirpputorin kiinnioloaikoja, joista ei vuokraa veloiteta) Voit katsoa samoilta sivuilta myymäläkartasta, missä kohdin vapaat pöydät sijaitsevat. Sama pöytäkartta löytyy myös kotisivuiltamamme TÄÄLTÄ

Klikkaa vapaata päivämäärää ja siirry varaukseen painikkeesta. Näkymässä näkyy nyt pöytänumero ja varauksen ajankohta, automaattisesti 7 päivää, joka on minimi. Voit lisätä sivulla jatkoviikon (30€) tai useamman, samalla päivittyy aikaväli ja hinta.

Tallenna varaus painikkeesta TALLENNA. Varaus näkyy nyt OMAT VARAUKSET -kohdassa, jonka jälkeen voit siirtyä tekemään hintalappuja kohdassa TUOTTEET ja LUO UUSI ARKKI

Varaus maksetaan kirpputorilla kassalla etukäteen (varauksen teon jälkeen) tai vähennetään tilityksestä


3. Miksi kirjautuminen vaaditaan?

Varauksen tekeminen edellyttää aina asiakastunnuksen luomista, eli rekisteröitymistä, jotta myynnit ohjautuvat vuokraajalle. mikäli sinulla oli pöytä, ennen muutosta, sinulle on luotu jo tunnukset pöytääsi varten, joten älä rekisteröidy, vaan kirjaudu saamillasi tunnuksilla (lähetetty tekstiviestinä 6.9)

Rekisteröityessäsi saat tunnukset järjestelmään kirjautumista varten, jonka lisäksi sinulle muodostuu henkilökohtainen asiakasnumero. Asiakasnumero on jatkossa se, jonka mukaan myynnit ohjautuvat, ei pöytänumero. Tämä mahdollistaa monta uutta asiaa. esimerkiksi vuokratessasi pöydän kaverin kanssa, jokaiselle muodostuu oma asiakasnumero, tällöin kullakin on oma myynninseuranta ja tilitys, täysin samalla tavalla kuin yksin pöydän vuokraajalla. Toinen kätevä asia on se, että jos hintalappuja jää yli tai tavaraa jää myymättä, lappuja ei tarvitse irroittaa, vaan voit käyttää niitä samoja jatkossakin, vaikka pöytänumero olisikin eri. (tällöin pöytänumero voidaan korjata käsin hintalappuun)

4. Miten voin seurata myyntejäni?

Voit seurata myyntejäsi lähes reaaliajassa (15 min viiveellä) omilta sivuiltasi. Kirjaudu TÄSTÄ (sivu on sama kuin varausjärjestelmä)

Kun olet tehnyt hintalaput järjestelmässä, näet raportilta yksityiskohtaisesti, mitkä tuotteet on myyty. Esimerkiksi: Tuotenumero 01, vauvan body koko 60 cm, hinta 2 €

KÄSIN TÄYTETYT HINTALAPUT

Mikäli olet täyttänyt hintalaput käsin (tuotenimi ja hinta), ei tuotenimi välity myyntiraportille. Kassalla myynti ohjautuu asiakasnumerollesi viivakoodista, syötämme kassalla tuotteen hinnan, mutta emme kirjoittamaasi tuotteen nimeä. Raportilla näkyy tällöin vain tuotenumerot hintoineen. 

esim. tuotenro 01 ,2 € tai tuotenro 15, 7 € jne. Jos haluat seurata tarkemmin, mitä on mennyt, kannattaa hintalapuista ottaa kuva ennen pöytään tuomista, jotta tiedät, mikä tuotenumero on mikäkin tuote. Voit myös tehdä listan, jossa listaat tuotenumeroittain tuotteet.

5. Miten hintalaput tehdään?

Hintalaput tehdään varausjärjestelmässä, omilla sivuilla. Hintalapuissa on jatkossa viivakoodi, joka sisältää kaikki hintalapun tiedot. Tämä nopeuttaa huomattavasti kassalla asioimista. Hintalappuja ei myöskään irroiteta enää.

Pöydän vuokraan (asiakasnumerolle) kuuluu 3 arkkia hintalappuja (yhteensä 99 kpl) Lisäarkit: tarra 0,50 /arkki (33 tarraa) ja paperiset 0,20 € arkki (33 lapua)

Vaikka hintalaput tehdään järjestelmässä, ne tulostetaan aina Kirpputorilla henkilökunnan toimesta, josta voit ne noutaa heti, kun olet merkannut hintalaput tehdyksi. Noutaessasi lappuja, voit ilmoittaa mitkä arkit haluat tarrallisena ja mitkä paperisena. Kannattaa laittaa samaan arkkiin kaikki tarralliset laput. Toki niitäkin voi käyttää paperisen hintalapun tapaan, kiinnittämällä ne nuppineulalla. 

HINTALAPPUJEN TEKO KÄSIN

Varatessasi pöydän, tulostamme sinulle samanlaiset viivakoodilliset hintalaput, joista puuttuu tuotenimi ja hinta, jotka sinun tulee hintalappuun täydentää käsin. Viivakoodilla myynnit ohjautuvat asiakasnumerollesi.

VANHAT HINTALAPUT

Vanhat laput ovat voimassa, ne näppäillään hinnan osalta käsin kassaan, mutta raportille ei muodostu näistä tuotteen nimeä, vain hinta.  Vanhat hintalaput siirtyykin pöydän lopettaessa ja uuden aloittaessa automaattisesti uusiin. Olemassa olevat hintalaput toivotaan vaihdettavan pitkään jatkuvissa pöydissä ( yli 1kk)  pikkuhiljaa uusiin, kuitenkin vuoden loppuun mennessä. opastamme tarvittaessa

6. Entä jos ei ole mahdollista käyttää varauskalenteria?

Ei hätää! Voit vuokrata pöydän myös entiseen tuttuun tapaan kassalta, puhelimitse tai sähköpostitse. 

Kassalta vapaata pöytää tiedustellessa, voimme näyttää sinulle pöytäkartasta vapaat pöydät, joista voit valita mieluisan. Mikäli sinulla on käytössä tietokone tai puhelin, on kotisivuillamme pöytäkartta, josta voit katsoa pöydän sijainnin vaikka puhelun aikana.

Mikäli sinulla ei ole mahdollista käyttää sähköistä varausjärjestelmää, luomme sinulle asiakkuuden kassalla, mikä vaaditaan pöydän aina vuokraajalta, jotta myynnit ohjautuvat oikein asiakkaalle (eli asiakasnumerolle

Saat kassalta viivakoodilliset hintalaput, jotka voit täyttää kotona käsin. Hintalapussa näkyy jo valmiiksi pöytänumero, tuotenumero ja asiakasnumero. Sinun täytettäväksi jää tuotteen nimi ja hinta. Hintalappuja ei saa kopioida, jos tarvitset lisää lappuja, voit noutaa niitä kirpputorilta. 3 arkkia kuuluu pöydän hintaan (99 kpl) Lisäarkit: tarralliset 0,50 €/arkki (33 kpl) ja paperiset 0,20€ /arkki (33 kpl)

ENTÄ MYYNTIEN SEURANTA

Käsin kirjoitetun hintalapun tiedot poikkeavat järjestelmässä tehtävistä lapuista siten, että käsin kirjoitetut tuotenimet eivät kirjaudu myynti- tai tilitysraporttiin. Hinta tietenkin kirjataan viivakoodin lukemisen jälkeen kassalla, mutta raporteilla tuotteet näkyvät vain tuotenumeroina. esim. tuotenro 01, 2 € tai tuotenro 15, 7 € jne. 

Jos haluat seurata tarkemmin mitä on myyty, kannattaa hintalappuarkista ottaa kuva ennen pöytään tuomista, jotta tiedät, mikä tuotenumero on mikäkin tuote. Voit myös tehdä listan, jossa listaat tuotenumeroittain tuotteet paperille.

Mikäli vain on mahdollista luoda hintalaput järjestelmässä, on seurantakin kattavampi. Järjestelmässä tehdyt hintalaput sisältävät myös tuotenimen ja hinnan, jolloin seurantakin on helpompaa ja yksityiskohtaisempaa.

7. Miten tilitys toimii jatkossa?

Tilityskäytäntö jatkuu ennallaan. Voit hakea tilityksen edelleen milloin vain. Tilille maksut suoritetaan entiseen tapaan maanantaisin ja torstaisin (muista ilmoittaa tällöin tilinumerosi omilla sivuilla) Tilitykset myös käteisellä kassalta.

ps. Tiesitkö, että nyt saat oman tilityksen ja tilitysraportin myös silloin, kun sinulla on kaverin kanssa yhteinen pöytä. Myynnit kirjautuvat aina asiakasnumerolle, ei pöytänumerolle, pöydässä voi siis olla useampi vuokraaja yhtäaikaa. 

HUOM: Pöytävuokra veloitetaan vain yhdeltä, pöydän varanneelta, joten se on sovittava keskenään vuokraajien kanssa, miten jaatte maksun keskenänne

8. Pöydän vuokraus kaverin kanssa puoliksi

Varaus tehdään yhdelle asiakkaalle (asiakasnumerolle) järjestelmässä. Pöytävuokra veloitetaan tilityksen yhteydessä vain pöydän varanneelta, joten vuokraajien on sovittava keskenään, miten jaatte pöytävuokrien maksun.

Kaveri(t) voi luoda tämän jälkeen omat tunnukset (ellei jo ole olemassa) rekisteröitymällä varausjärjestelmään TÄÄLLÄ ja saa näin oman henkilökohtaisen asiakasnumeron. Tällöin myös hän saa oman myynninseurannan ja tilitysraportin. Ei enää lappujen jakamista ja summien laskemista. 

Kaverin käydessä tulostuttamassa omia hintalappujaan, hän ilmoittaa pöytänunmeron, mihin on tulossa. (laput tehdään samaan tapaan omilla sivuilla, jossa myös myyntejä voi seurata)

Katso myös kohta 9. Tuplapöydän vuokraus

9. Tuplapöydän vuokraus järjestelmässä?

Tee uusi varaus kohdasta avautuu kalenterinäkymä, jossa näkyy vasemmalla pöytänumerot ja sen perässä päivämäärät. Vihreällä vapaat, punaisella jo varatut (harmaan päivät on Kirpputorin kiinniolopäiviä, joista ei peritä vuokraa)

Klikatessasi tuplapöytää, avautuu ikkuna, jossa kysytään haluatko vuokrata pöydästä puolikkaan vai pöydän kokonaan. (Kokonainen pöytä 55 €/vko, puolikas 30€/vko) Voitte esim ystävän kanssa vuokrata puolen ja toisen tai jos tarvitsen enemmän tilaa, koko pöydän. Vuokratessa toisen henkilön kanssa, saa molemmat omat asiakasnumeronsa ja sen myötä oman myynninseurannan ja tilityksen. Ei enää lappujen jakamista ja laskemista. Myynnit kirjautuvat asiakasnumeron, ei pöytänumeron mukaan.

Katso myös kohta 8. Pöydän vuokraus kaverin kanssa

10. Mikä on muuttunut entiseen verrattuna?

VUOKRAAMINEN

Voit vuokrata pöydän nyt 24/7 Jeemly varausjärjestelmästä TÄÄLLÄ. Pöydän vuokraus myös entiseen tapaan, mutta suosittelemme järjestelmän käyttämistä.

REKISTERÖITYINEN VAADITAAN

Rekisteröityminen vaaditaan pöydän vuokraajalta, jotta vuokraaja saa oman henkilökohtaisen asiakasnumeron. Asiakasnumero on se, jonne myynnit ohjautuu, ei enää pöytänumero. Tämä on mahtava juttu ja mahdollistaa monta uutta käytäntöä, jotka helpottavat sekä vuokraajaa, että meitä henkilökuntaa:

* Samassa pöydässä voi olla useampi vuokraaja (joilla oma asiakasnumero), jokainen saa oman tilityksen ja myynninseurannan käyttöönsä. 

* Samoja hintalappuja voi käyttää myös jatkossa, irroittamatta niitä tuotteista. (myymättä jääneet tuotteet tai ylimääräiset tyhjät hintalaput) Jos pöytänumero on jatkossa jokin muu, vain se korjataan lappuun, muutoin myynnit ohjautuu aina samoin, asiakasnumerollesi. Oli pöytä mikä tahansa, myynnit ohjataan aina asiakasnumerolle. 

HINTALAPUT

Hintalaput tehdään järjestelmässä ja ne sisältävät viivakoodin, jossa kaikki hintalapun tiedot. Tämä nopeuttaa hurjasti kassalla asiointia ja minimoi virhenäppäilyt nollaan!

Vaikka hintalaput tehdään järjestelmässä, ne tulostetaan aina Kirpputorilla, josta ne voi noutaa vaikka heti, kun olet merkannut laput tehdyiksi. (kirpputorin aukioloaikoina) Noutaessa voit kertoa, mitkä arkit haluat tarrana ja mitkä paperisena.

Pöytävuokraan (tai asiakasnumerolle) kuuluu 99 hintalappua, eli 3 arkkia. Lisäarkit: tarra 0,50 €/arkki (33 kpl) ja perinen 0,20 €arkki

Myynnin seuranta on myös tuotekohtaisesti helppo seurata, sillä myynteihin kirjautuu tuotenimi, tuotenumero, että hinta. 

Mikäli vuokraat pöydän entiseen tapaan, saat kassalta samanlaiset hintalaput, johon täydennät käsin vain tuotteen nimen ja hinnan. Muut tiedot, kuten pöytänumero ja asiakasnumero ja tuotenumero ovat jo viivakoodilla. Myynti- ja tilitysraporttiin ei tallenu käsinkirjoitettua tuotten nimeä, hinta tietenkin näpäillään kassalla myynti hetkellä viivakoodin lukemisen jälkeen.

Hintalaput ja lisähintalaput aina kassalta. Omia ei hyväksytä! 

MYYNTIEN SEURANTA

Voit seurata toteutuneita myyntejäsi lähes reaaliajassa omilta sivuiltasi TÄÄLTÄ

Kun olet tehnyt hintalaput järjestelmässä, näet raportilta yksityiskohtaisesti, mitkä tuotteet on myyty. Esimerkiksi: Tuotenumero 01, vauvan body koko 60 cm, hinta 2 €

Käsin täytetyt hintalaput: Mikäli olet täyttänyt hintalaput käsin (tuotenimi ja hinta), ei tuotenimi välity myyntiraportille. Kassalla myynti ohjautuu asiakasnumerollesi viivakoodista, syötämme kassalla tuotteen hinnan, mutta emme kirjoittamaasi tuotteen nimeä. Raportilla näkyy tällöin vain tuotenumerot hintoineen.

esim. tuotenro 01 ,2 € tai tuotenro 15, 7 € jne. Jos haluat seurata tarkemmin, mitä on mennyt, kannattaa hintalapuista ottaa kuva ennen pöytään tuomista, jotta tiedät, mikä tuotenumero on mikäkin tuote. Voit myös tehdä listan, jossa listaat tuotenumeroittain tuotteet.

Nämä asiat ovat kauan jo toivottuja, toivottavasti ohjeista oli teille apua. Autamme mielellämme mieltä askarruttavissa kysymyksissä ja päivitämme tarvittaessa ohjeistusta.

Hyviä myyntejä!

Team, Kirpputori Olivia