Pöytävaraukset
Näin varaat pöydän
Ennen kuin varaat pöydän, tutustu aina ohjeisiin ja varausehtoihin ➝ [Varausohjeet sivulla]
Tältä sivulta löydät hinnat sekä vaiheittaiset ohjeet pöydän varaamiseen Jeemly-varausjärjestelmässä.
👉 Siirry heti varaamaan ➝ [Varaa pöytä nyt] Pöytäkartan näet täältä
Aloita Jeemlyn käyttö
✦ Rekisteröidy asiakkaaksi
-
Rekisteröityminen vaaditaan ennen ensimmäistä varausta.
-
Saat sähköpostiin käyttäjätunnuksen ja salasanan.
-
Saat myös asiakasnumeron, joka pysyy aina samana tulevissa varauksissa.
Pöytänumero voi vaihdella, mutta asiakasnumero ei muutu. -
Lisää tilinumero, jos haluat tilitykset tilille (voit lisätä sen myöhemminkin).
✦ Tee varaus
-
Valitse "Tee uusi varaus" Jeemlyn valikosta.
-
Vihreä = vapaa päivä, punainen = varattu, harmaa = kirppis kiinni.
-
Minimivaraus on 7 päivää.
-
Valitse aloituspäivä, määritä kesto ja tallenna varaus.
✦ Hinnoittele tuotteet
-
Tee hintalaput Jeemlyssä ja merkitse "valmiiksi".
-
Laput tulostetaan aina kirpputorilla henkilökunnan toimesta.
-
Vuokraan sisältyy 3 arkkia (yht. 99 kpl).
-
Lisäarkit: paperiarkki 0,20 €/33 kpl, tarra-arkki 0,50 €/33 kpl.
✦ Nouda hintalaput
-
Valmiit laput voit noutaa kirpputorin aukioloaikoina.
-
Jos et tee lappuja järjestelmässä, saat kassalta viivakoodilliset laput ja täytät tiedot käsin.
✦ Seuraa myyntejäsi
-
Jeemlyssä voit seurata myyntejäsi lähes reaaliajassa kohdasta "Myynnin seuranta".
✦ Tilitys
-
Tilitykset maksetaan tilille tai käteisenä.
-
Yli 100 € tilitykset mielellään tilille
-
Tilitykset tehdään maanantaisin ja torstaisin.
👉 Kun olet tehnyt varauksen Jeemlyssä, nouda hintalaput kassalta ja aloita myynti!
Hinnasto lyhyesti
Peruspöytä: 35 €/vko, 65 €/2 vko, 120 €/kk
Paripöytä: 55 € tai 30 € puolikas (molemmille oma asiakasnumero)
Vitriinihylly: 10 €/vko (varaus vain kassalta)
50/50-pöytä: 15 € + 50 % myyntiprovisio
Kaveripöytä + 5 €/hlö normaalin vuokran päälle.
Kaikista myynneistä peritään lisäksi 3 % provisio
Minimimyyntijakso: 7 päivää
👉 Tarkemmat ehdot ja säännöt löydät ➝ [Varausohjeet]

FAQ
Lisätietoja ja ohjeita löydät alta, usein kysytyistä kysymyksistä, mikäli sinulle jää vielä kysyttävää, ota yhteyttä. Täydennetään ohjeita tarpeen vaatiessa. alla olevat ohjeet koskevat varausjärjestelmän käyttöä, muita ohjeita löydät myös sivulta Ohjeita vuokraajalle
1. Mikä ihmeen Jeemly varausjärjestelmä?
Jeemly on helppokäyttöinen online-pöytävarausjärjestelmämme. Pääset varausjärjestelmään sivuiltamme useista eri linkeistä ja painikkeista, jotka ohjaavat sinun Jeemlyn sivuille. Suosittelemme pöytävarausten tekoa järjestelmän kautta.
Ensimmäisen pöytävarauksen yhteydessä luodaan käyttäjätunnus Jeemly-palveluun.
Kirjautumalla omilla tunnuksillaan asiakas pääsee hinnoittelemaan tuotteensa viivakoodillisiin hintalappupohjiin. Hintalaput tulostetaan aina Olivia Kirppiksellä henkilökunnan toimesta. Tulostukset tulevat tarroina tai paperisina oman valinnan mukaan. Omien tunnuksien avulla asiakkailla on käytössään myös lähes reaaliaikainen myyntiseuranta. Tuote luetaan kassalla viivakoodista, jolloin maksu tietoineen ohjautuu suoraan oikealle asiakkuudelle.
- Ensimmäisen varauksen yhteydessä luodaan asiakastunnus, jolla jatkossa kirjaudutaan omille sivuille/varausjärjestelmään.
- Hinnoittelu tehdään varausjärjestelmässä omilla sivuilla. Hintalaput tulostetaan Kirppiksellä, josta ne voi noutaa aukioloaikoina, vaikka samoin tein
- Omilta sivuilta voit seurata myyntejäsi lähes reaaliajassa. (15 min viiveellä)
- Jos olet tehnyt hintalaput järjestelmässä, myyntiraportilla näkyy tuotenimi, tuotenumero ja myyntihinta.
- Mikäli teet varauksen "vanhaan tapaan", täytyy sinunkin noutaa viivakoodilliset hintalaput Kirpputorilta, jotta myynnit ohjautuvat asiakasnumerollesi. Täytät sen jälkeen hintalappuun vain tuotenimen ja hinnan käsin. Pöytänumero, tuotenumero ja asiakasnumerosi on niissä jo valmiina.
2. Miten varaus tehdään Jeemlyssä?
Kirjaudu tai rekisteröidy varaussivustolle TÄÄLTÄ
1. Rekisteröidy (vain uudet varaajat 1.kerralla) myöhemmin samalta sivuilta kirjautuminen omilla tunnuksilla
2. Näkymän vasemmassa laidassa kohta MYYMÄLÄKARTTA (UUSI PÖYTÄKARTTA TULOSSA)(=pöytäkartta), jossa näkyvät pöydät vihreällä, jossa vapaata seuraavan kuukauden aikana. Klikkaamalla pöytää siirryt varauskalenteriin, jossa näkyy päiväkohtainen tilanne.
Toinen vaihtoehto on mennä suoraan kohtaan "Tee uusi varaus", josta avautuu varauskalenterinäkymä pöytäkohtaisesti. Pöydät allekkain vasemmalla ja päivämäärät siitä oikealle. Vihreät on vapaita, punaiset jo varattuna. (harmaat kirpputorin kiinnioloaikoja, joista ei vuokraa veloiteta) Voit katsoa samoilta sivuilta myymäläkartasta, missä kohdin vapaat pöydät sijaitsevat. Sama pöytäkartta löytyy myös kotisivuiltamamme TÄÄLTÄ
Klikkaa vapaata päivämäärää ja siirry varaukseen painikkeesta. Näkymässä näkyy nyt pöytänumero ja varauksen ajankohta, automaattisesti 7 päivää, joka on minimi. Voit lisätä sivulla jatkoviikon (30€) tai useamman, samalla päivittyy aikaväli ja hinta.
Tallenna varaus painikkeesta TALLENNA. Varaus näkyy nyt OMAT VARAUKSET -kohdassa, jonka jälkeen voit siirtyä tekemään hintalappuja kohdassa TUOTTEET ja LUO UUSI ARKKI
Varaus maksetaan kirpputorilla kassalla etukäteen (varauksen teon jälkeen) tai vähennetään tilityksestä
3. Miksi kirjautuminen vaaditaan?
Varauksen tekeminen edellyttää aina asiakastunnuksen luomista, eli rekisteröitymistä, jotta myynnit ohjautuvat vuokraajalle.
Rekisteröityessäsi saat tunnukset järjestelmään kirjautumista varten, jonka lisäksi sinulle muodostuu henkilökohtainen asiakasnumero. Asiakasnumero on jatkossa se, jonka mukaan myynnit ohjautuvat, ei pöytänumero. Tämä mahdollistaa monta asiaa. esimerkiksi vuokratessasi pöydän kaverin kanssa, jokaiselle muodostuu oma asiakasnumero, tällöin jokaisella on oma myynninseuranta ja tilitys, täysin samalla tavalla kuin yksin pöydän vuokraajalla. Toinen kätevä asia on se, että jos hintalappuja jää yli tai tavaraa jää myymättä, lappuja ei tarvitse irroittaa, vaan voit käyttää niitä samoja jatkossakin, vaikka pöytänumero olisikin eri. (tällöin pöytänumero voidaan korjata käsin hintalappuun)
4. Miten voin seurata myyntejäni?
Voit seurata myyntejäsi lähes reaaliajassa (15 min viiveellä) omilta sivuiltasi. Kirjaudu TÄSTÄ (sivu on sama kuin varausjärjestelmä)
Kun olet tehnyt hintalaput järjestelmässä, näet raportilta yksityiskohtaisesti, mitkä tuotteet on myyty. Esimerkiksi: Tuotenumero 01, vauvan body koko 60 cm, hinta 2 €
KÄSIN TÄYTETYT HINTALAPUT
Mikäli olet täyttänyt hintalaput käsin (tuotenimi ja hinta), ei tuotenimi välity myyntiraportille. Kassalla myynti ohjautuu asiakasnumerollesi viivakoodista, syötämme kassalla tuotteen hinnan, mutta emme kirjoittamaasi tuotteen nimeä. Raportilla näkyy tällöin vain tuotenumerot hintoineen.
esim. tuotenro 001 ,2 € tai tuotenro 15, 7 € jne. Jos haluat seurata tarkemmin, mitä on mennyt, kannattaa hintalapuista ottaa kuva ennen pöytään tuomista, jotta tiedät, mikä tuotenumero on mikäkin tuote. Voit myös tehdä listan, jossa listaat tuotenumeroittain tuotteet.
5. Miten hintalaput tehdään?
Hintalaput tehdään varausjärjestelmässä, omilla sivuilla. Hintalapuissa on jatkossa viivakoodi, joka sisältää kaikki hintalapun tiedot. Tämä nopeuttaa huomattavasti kassalla asioimista. Hintalappuja ei myöskään irroiteta enää.
Pöydän vuokraan (asiakasnumerolle) kuuluu 3 arkkia hintalappuja (yhteensä 99 kpl) Lisäarkit: tarra 0,50 /arkki (33 tarraa) ja paperiset 0,20 € arkki (33 lapua)
Vaikka hintalaput tehdään järjestelmässä, ne tulostetaan aina Kirpputorilla henkilökunnan toimesta, josta voit ne noutaa heti, kun olet merkannut hintalaput tehdyksi. Noutaessasi lappuja, voit ilmoittaa mitkä arkit haluat tarrallisena ja mitkä paperisena. Kannattaa laittaa samaan arkkiin kaikki tarralliset laput. Toki niitäkin voi käyttää paperisen hintalapun tapaan, kiinnittämällä ne nuppineulalla.
HINTALAPPUJEN TEKO KÄSIN
Varatessasi pöydän, tulostamme sinulle samanlaiset viivakoodilliset hintalaput, joista puuttuu tuotenimi ja hinta, jotka sinun tulee hintalappuun täydentää käsin. Viivakoodilla myynnit ohjautuvat asiakasnumerollesi.
6. Entä jos ei ole mahdollista käyttää varauskalenteria?
Ei hätää! Voit vuokrata pöydän myös entiseen tuttuun tapaan kassalta, puhelimitse tai sähköpostitse.
Kassalta vapaata pöytää tiedustellessa, voimme näyttää sinulle pöytäkartasta vapaat pöydät, joista voit valita mieluisan. Mikäli sinulla on käytössä tietokone tai puhelin, on kotisivuillamme pöytäkartta, josta voit katsoa pöydän sijainnin vaikka puhelun aikana.
Mikäli sinulla ei ole mahdollista käyttää sähköistä varausjärjestelmää, luomme sinulle asiakkuuden kassalla, mikä vaaditaan pöydän aina vuokraajalta, jotta myynnit ohjautuvat oikein asiakkaalle (eli asiakasnumerolle)
Saat kassalta viivakoodilliset hintalaput, jotka voit täyttää kotona käsin. Hintalapussa näkyy jo valmiiksi pöytänumero, tuotenumero ja asiakasnumero. Sinun täytettäväksi jää tuotteen nimi ja hinta. Hintalappuja ei saa kopioida, jos tarvitset lisää lappuja, voit noutaa niitä kirpputorilta. 3 arkkia kuuluu pöydän hintaan (99 kpl) Lisäarkit: tarralliset 0,50 €/arkki (33 kpl) ja paperiset 0,20€ /arkki (33 kpl)
ENTÄ MYYNTIEN SEURANTA
Käsin kirjoitetun hintalapun tiedot poikkeavat järjestelmässä tehtävistä lapuista siten, että käsin kirjoitetut tuotenimet eivät kirjaudu myynti- tai tilitysraporttiin. Hinta tietenkin kirjataan viivakoodin lukemisen jälkeen kassalla, mutta raporteilla tuotteet näkyvät vain tuotenumeroina. esim. tuotenro 01, 2 € tai tuotenro 15, 7 € jne.
Jos haluat seurata tarkemmin mitä on myyty, kannattaa hintalappuarkista ottaa kuva ennen pöytään tuomista, jotta tiedät, mikä tuotenumero on mikäkin tuote. Voit myös tehdä listan, jossa listaat tuotenumeroittain tuotteet paperille.
Mikäli vain on mahdollista luoda hintalaput järjestelmässä, on seurantakin kattavampi. Järjestelmässä tehdyt hintalaput sisältävät myös tuotenimen ja hinnan, jolloin seurantakin on helpompaa ja yksityiskohtaisempaa.
7. Miten tilitys toimii jatkossa?
Tilityskäytäntö jatkuu ennallaan. Voit hakea tilityksen edelleen milloin vain. Tilille maksut suoritetaan entiseen tapaan maanantaisin ja torstaisin (muista ilmoittaa tällöin tilinumerosi omilla sivuilla) Tilitykset myös käteisellä kassalta.
ps. Tiesitkö, että nyt saat oman tilityksen ja tilitysraportin myös silloin, kun sinulla on kaverin kanssa yhteinen pöytä. Myynnit kirjautuvat aina asiakasnumerolle, ei pöytänumerolle, pöydässä voi siis olla useampi vuokraaja yhtäaikaa.
HUOM: Pöytävuokra veloitetaan vain yhdeltä, pöydän varanneelta, joten se on sovittava keskenään vuokraajien kanssa, miten jaatte maksun keskenänne
8. Pöydän vuokraus kaverin kanssa puoliksi
Varaus tehdään yhdelle asiakkaalle (asiakasnumerolle) järjestelmässä. Pöytävuokra veloitetaan tilityksen yhteydessä vain pöydän varanneelta, joten vuokraajien on sovittava keskenään, miten jaatte pöytävuokrien maksun. Kaveri pöytä maksaa +5 €/hlö lisää normaalin pöytävuokran päälle
Kaveri(t) voi luoda tämän jälkeen omat tunnukset (ellei jo ole olemassa) rekisteröitymällä varausjärjestelmään TÄÄLLÄ ja saa näin oman henkilökohtaisen asiakasnumeron. Tällöin myös hän saa oman myynninseurannan ja tilitysraportin. Ei enää lappujen jakamista ja summien laskemista.
Kaverin käydessä tulostuttamassa omia hintalappujaan, hän ilmoittaa pöytänunmeron, mihin on tulossa. (laput tehdään samaan tapaan omilla sivuilla, jossa myös myyntejä voi seurata)
Katso myös kohta 9. Tuplapöydän vuokraus
9. Tuplapöydän vuokraus järjestelmässä?
Tee uusi varaus kohdasta avautuu kalenterinäkymä, jossa näkyy vasemmalla pöytänumerot ja sen perässä päivämäärät. Vihreällä vapaat, punaisella jo varatut (harmaan päivät on Kirpputorin kiinniolopäiviä, joista ei peritä vuokraa)
Klikatessasi tuplapöytää, avautuu ikkuna, jossa kysytään haluatko vuokrata pöydästä puolikkaan vai pöydän kokonaan. (Kokonainen pöytä 55 €/vko, puolikas 30€/vko) Voitte esim ystävän kanssa vuokrata puolen ja toisen tai jos tarvitsen enemmän tilaa, koko pöydän. Vuokratessa toisen henkilön kanssa, saa molemmat omat asiakasnumeronsa ja sen myötä oman myynninseurannan ja tilityksen. Ei enää lappujen jakamista ja laskemista. Myynnit kirjautuvat asiakasnumeron, ei pöytänumeron mukaan.
Katso myös kohta 8. Pöydän vuokraus kaverin kanssa
Nämä asiat ovat kauan jo toivottuja, toivottavasti ohjeista oli teille apua. Autamme mielellämme mieltä askarruttavissa kysymyksissä ja päivitämme tarvittaessa ohjeistusta.
Hyviä myyntejä!
Team, Kirpputori Olivia